19 August 2006

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

10 September 2009

Ku Percaya Ada Cinta

KU PERCAYA ADA CINTA
Mereka meragui wujudnya cinta yang sejati
Tidak hati ini
Semenjak dari mula
Ku yakin ada cinta
Cintalah yang memungkinkan segala
Ku rela biar betapa pun perit tertusuk duri
Jalan berliku tiada bertepi
Ku percaya tidak sia-sia aku diuji
Demi cinta tersembunyi hikmahNya…pasti
Pandang-pandang alam ini
Sambil pandang difikiri
Mana bumbung langit tinggi
Mana lantai bumi
Tidak satu yang terjadi
Tidak mungkin tersendiri
Cuba cari jawapannya andai meragui
Mereka meragui wujudnya cinta yang sejati
Tidak hati ini
Semenjak dari mula
Ku yakin ada cinta
Cintalah yang memungkinkan segala
Pandang-pandang alam ini
Sambil pandang difikiri
Mana bumbung langit tinggi
Mana lantai bumi
Tidak satu yang terjadi
Tidak mungkin tersendiri
Cuba cari jawapannya andai meragui
Ku rela biar betapa pun perit tertusuk duri
Jalan berliku tiada bertepi
Ku percaya tidak sia-sia aku diuji
Tidak sia-sia aku diuji..
Ada hikmah yang pasti..
Sejak mula ku percaya ada cinta
Cinta itu memungkinkan segalanya
Cinta suci yang abadi

08 September 2009

~koir daaa~

halliuuu.. ome anat sekali lagi.. hik3.. dh alang2 tgh free nie, baek update ape yg patut.. bos tgh meeting.. ini lar msnye menghabiskan waktu yang ade..hehehehe.. huawawa.. bestnyeee.. td fara citer psl buke pose kan.. tp citer nie xde kena mengena pun ngn buka pose or puasa.. huk3.. jgn risau.. fara dh x tunjukkan dh gambar2 yg enak2 nie.. dont wory k.. yg td tue saje nak tgk ketahanan , kesabaran yg terpaksa korang lalui.. hehehehe.. dpt pahala taw..


errmm.. fara rs hari tue fara de sebutkan psl koir..alaa..koir..xkn tak tau koir tue ape?ape lar u all nie.. huk3.. xkesah lar u all tau ker x koir tue ape.. yg penting fara nak citer jgk.. psl koir nie.. hik3..

isnin ritu, 07 sept 2009 ialah perhimpunan JPM.. kira perhimpunan nie mmg akan diadakan setiap bulan utk kami dari Jabatan Perdana Menteri nie.. setiap penjawat awam perlu menghadiri perhimpunan ini dan telah dibahagikan setiap jabatan utk berdiri kat stage bangunan jpm tue utk perhimpunan nie.. n dis is the month, Pejabat KPKK perlu menyanyi lagu kebangsaan.. koir tue mcm menyanyi jgk lar.. tp koir nie lebih bersopan santun dr menyanyi..hik3.. malas lar nak citer lebih2.. u all jerk lar tgk pic2 nie.. comel x fara time nie?hik3.. perasaan giler.. memuji diri sendiri..hik3..
cahaya memantulkan wajah ku terus bertukar menjadi cerah..hik3..
comelnye..anak sapa lar nie?hik3..
pozing lu sebelum nyanyi..hik3
wanita penggerak kemajuan taw
penyangak2 yg segak..hik3barisan pemuda yang berjaya..ye kerk?berjaya???us..
hah!!! e2 lar yg berlaku pd hari tue.. muke2 org gembira di bln ramadhan.. sbb dpt glamor kejap.. hik3.. tp fara xdpt lar pic bersama PM tue.. sbb dok atas stage kan.. waktu nie semua org x dibenarkan mengambil gambar.. kecuali wartawan2 yg terlibat sahaja.. errmm.. xpyh lar ea fara bgtau orgnye mcm mn.. tp mmg hamster lar..ehhh..hamster pulak..handsome..sorry PM.. tersasul..heheheh..apepun, salam cahaya..salam ceria..kegembiraan madu lebah..peace!!! no war!!!

berbuka puasa bersama family

salam kengkawan..hawau u all today?feeling good?hehhehee.. errmmm... tup tap tup tap.. jam berdetik.. wahhhh... xsangka kan.. masuk hari nie hari ke 18 kte berpuasa di Bulan Ramadhan yang mulia nie kan.. wahhh.. tinggal lagi beberapa hari jerk lagi kte akn berhari raya.. yahooo.. eehhh.. tp sedih jgk laa.. sbb terpaksa meninggalkan bulan yg mulia nie.. errmm..

fara nak citer nie.. minggu lepas hubby fara blanje family fara.. sempena berbuka puasa bersama keluarga nie.. cuma keluarga kami x complete lar.. sbb abg yan xde..adik annas pun xde.. tp mcm biasala.. mmg e2 rutin tahunan kami.. berbuka diluar bersama keluarga adalah perkara wajib.. sekali sekala.. nak dijadikan citer, kawan hubby fara ade buka satu restoran kat seksyen 7 bangi.. so, we all decide g mkn kat situ.. kawan2 hubby fara kate makanan2 kat situ sedap.. walaupun sebenarnya on dat day fara x bleh pose sbb "lampu merah", tp tetap datang meriahkan waktu berbuka..hik3..sibuk jerk kan.. tp klu fara xde, hubby fara xkn g sendiri2 punya lar g mkn ngn family fara.. sbb ape, ntahlaa.. dh dia mmg semulajadi mcm tue.. hehehehe..

Restoran Telaga Buruk..wahhh.. namanye agak klasik.. nak tau ape kami makan?hehehehe.. di waktu pagi2 nie mmg akan terasa kelazatannye..x caye??u all layan jerk la pic nie..

rezeki utk hari tue..wahhh.. mcm sedapkan..
ikan stim tiga rasa x salah fara la..eheheh..lupe pullekk..
ayam black paper.. mmg sedap sgt2..ikan siakap stim asam pedas baba nyonya..walawee..nie mmg fara x tipu..sedap bangat!ini pulak steam boat..yummy!! lagi sedap dr johny.. esp bcoz kat sini jerk fara rs dia sediakakn dua jenis sup..
sup & tom yam.. mmg lazat berkrim disukai ramai..hehehehe..
hah!! amacam? sedapkan.. tp mmg puas ati lar.. makan kat kedai tue.. fara xdpt pape ea promote kedai nie.. tp mmg masakan nye agak sedap dan berpatutan.. so, klu yg mn dekat2 dgn bangi tue, bleh lar try makan kedai tue taw..heheheheh..hah!nak jgk sertakan pic budak tecik nie.. org laen yg pose, dia yg paling sibuk sekali yg beriya benar nak mkn.. heheheh..sp lagi klu bukan anak buah mama nie.. Cik Nur Farhani Batrisyia.. uishhh.. hani dumok..hani dumok.. huk3..

pose dulu sblm balik..tp laki aku x reti nk bergambar..suka buat muke blur..nyampah..huk3..
tok ibu n tok ayah ngn hani laa
lepas masing2 kekenyangan..nie lar budak dumok yg kekenyangan..huk3
poze budak dumok slps makan..hik3
finally.. dh kenyang.. balik lar.. xkn nak buat rumah pulak kat restoran tue kan.. hehehehe.. bergghhh.. alhamdulillah.. hik3.. salam ceria..salam cahaya.. kegembiraan madu lebah..peace!!! no war!!!

02 September 2009

hAri KebanGsaaN 2009

salam.. fara nak sambung semula citer waktu hari kebangsaan 31 ogos ritu.. memandangkan fara kena keje hari tue, tugas we on dat day, dh pelu edarkan jalur gemilang lg..tp kteorang di bahagi2kan tugas untuk menjaga dan mengawal beribu2 rakyat malaysia tue..bygkn lar.. kami hanya seramai 10 hingga 15 orang jerk (tp much better dari hari raptai ritu) dtg untuk jalankan tugas.. huhuhu.. for ur info.. nsb fara pegi.. sbb hari nie fara dpt tau, bos fara sendiri mintak pegawai yg tidak hadir it's means yg 30 orang x dtg tue, beri tunjuk sebab kenapa x dtg..klu x, tindakan akan diambil ..huh!selamat fara pegi.. klu x, xpsl2 kena sound ngn bos sendiri..huhuhu..

act on dat day, tugas kami x byk mn.. konon kawal org, atlast kami yg terkawal.. huk3.. bygkn lar beribu2 manusia time tue..nak kawal mcm mn.. mcm2 pe'el yg fara tgk.. hik3..kelakar pun ade.. tp yg plg best..disbbkn kteorang ade pas 'petugas' nasib kami dibenarkan masuk smpai kat blakang stage VVIP.. malas lar nak citer lebih2..korang sendiri lar tgk pic n video2 nie.. ape2pun fara nak ucapkan Selamat Hari Kebangsaan kepada semua rakyat Malaysia..semoga perpaduan yang kte semaikan selama ini, berkekalan sehingga akhir hayat.. Merdeka..merdeka..merdeka.. salam cahaya..salam ceria.. kegembiraan madu lebh..peace!!! no war!!!

budak2 maktab..konon nak jd cikgu..tp perangai sekor2 mcm kanak2 ribena..huh!
beselar..muke wanted..hik3
3 dara..eh silap..2 jerk dara ag..huk3..
ms nie agong dh nak balik..amik gambar ngn abg polis..hehehehe
team merdeka..dato' jo (kanan sekali atas), en nik (bos elly sebelah dato') n my bos hj hamid (sebelah en nik)
team hari kebangsaan
merdeka!

rAptAi hAri kEbanGsaaN

selamat pagi kengkawan..assalamualaikum.. amacam pose tahun nie?alhamdulillah.. bersyukur kepada Yang Maha Esa kerana Dia masih memberikan nyawa kepada kte semua untuk menikmati keindahan berpuasa di bulan yang mulia nie..pejam celik..pejam celik.. xsangka kan.. dh 12 hari kte berpuasa..huhuhu..maknanya kte ade lagi 18 hari jerk lagi sebelum menjelangnya raya..waahhh.. xsabar sebenarnya menunggu kedatangan syawal nie.. tp sedih jgk sbb terpksa meninggalkan bulan ramadhan yang mulia nie.. bulan yang boleh melipat kali gandakan pahala kte semua..semoga amalan kte diterima olehNYA..amin..

ehhh.. terlebey sudah bah..hehehehe.. act hari nie fara nak kongsi citer.. hari sabtu n isnin ritu, org laen semua dok berhibur sbb cuti, fara pulak ditugaskan untuk menjalankan tanggungjawab sebagai rakyat malaysia..waahhh..semangat patriotikk nie.. huk3.. jeles jgk sbb semua org sedap bercuti, fara dikerahkan tenaga utk bekerja..yang penting ikhlas.. nie jgk salah satu amalan yang boleh melipat kali gandakan pahala taw.. so, fara pun amik peluang dengan mengerjakan amal jariah sempena menyambut hari kemerdekaan malaysia yang ke52..
bygkn ea pukul 6.15 pg sesudah subuh kami mulakan tugas. seramai 40 org sepatutnya yang hadir untuk menjalankan tanggungjawab nie..tp disebabkan waktu nie minggu cuti persekolahan, cuti pulak agak lame, ramai yang ambil kesempatan untuk pulang ke kampung.. jd yang dtg utk bekerja hanya seramai 8 orang..huk3.. perjalanan kami hanya mengambil masa selama 45 minit untuk tiba di Parlimen KL..
setibanya kami disana, kat sn penuh dengan rakyat malaysia yang bersemangat patriotisme beratur di sepanjang kiri dan kanan jalan..bl coaster kami melalui mereka, rs mcm VVIP pun ade jgk..dorang bersemangat mcm xpose..huk3.. tugas utama kami on dat day, ialah dikerahkan tenaga untuk memberikan bendera kecil dan besar sepanjang mereka berdiri di kiri dan kanan jalan..bygkn lar hanya 8 org nie jerk yg turun padang untuk memberikan jalur gemilang tue pada beribu2 rakyat malaysia nie..huk3..tp alhamdulillah.. kami berjaya edarkan sebelum majlis raptai bermula..mmg kelam kabut jgk lar.. macam2 ragam yang xdpt fara lupakan sampai ke hari nie..btol lar org kate..rupanya nak handle budak sekolah lebih senang berbanding org2 tua yang x sedar diri nie..huk3..bukan nak mengata..tp org2 tua nie ingt dorang nie bijak sgt..semua perkara yang mereka buat tue betul..pdhal menyusahkan orang laen..terutama petugas2 mcm kami nie..huk3..
apepun, hari raptai tue mmg lar amat memenatkan..tp jgn risau..fara x buke pun pose taw..huh! memang bulan pose nie terpaksa lar menahan kesabaran.. sabar sbb berpuasa dan sabar dengan karenah2 manusia..huhuhu.. apepun, kenangan ketika disana tidak akan dilupakan..esp kepada pakcik yang marah2 tue.. fara maafkan jerla..tp fara akan tuntut di akhirat nanti..(nampak sgt marah giler ngn pak cik tue kan)..huhuhukkk..

errrm...citer nie belum berakhir taw.. ini baru hari raptai kebangsaan..hari penuh hari kebangsaan akan fara citerkan kemudian.. sbb nak get ready utk koir..koir???heheheh..citer tue nanti fara bgtau kemudian k.. tp yg mebuatkan fara tersengih sampai ke hari nie ialah abg2 askar.. dalam keta tue muke abg tue masam mencuka..bl fara pegi dekat sikit kat dorang nak amik gambar, barulah dorang senyum sikit..gatai kan abg2 askar nie..heheheh..yg xtahan tue.. fara siap tnya ag dia.."pandai buat peace x?" abg askar tue mengangguk.. pastu fara suh dia wat peace...dia pun dengan selabanya wat peace kat fara..kerana comel fara pun amik lar pic abg askar tue..xpecaye???heheheh.. ehhh.. lupe pulak.. fara kan suka motor2 besar nie taw.. kebetulan.. ms tue ade motor2 polis yg besar tue.. fara pun ape lagi.. snap sekeping dua kat motor besar tue.. rs mcm nak rembat..tp takut kena saman fara pun jz amik jerla gambar.. utk dibuat kenangan.. huk3..sebelum berpisah fara kepilkan sekali pic waktu raptai hari kebangsaan tue k.. apepun, jgn noti2 dibulan ramadhan nie taw.. byk2kn lar amal jariah ye.. pose..jgn x pose.. salam cahaya..salam ceria..kegembiraan madu lebah..peace!!! no war!!!


nie lar abg askar yg buat peace tue..comelkan..hik3
xdpt motor amik gambar pun jd lar..heheheh
nie lar team yang bertungkus lumus membantu edar jalur gemilang..chaiiyookkknak wat camne..dh kate keje kat bhgn keselamatan..ramai lelaki dr pompuan ea..thanks kengkawan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...