19 August 2006

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

02 August 2010

Ketenangan Yang Dicari Kutemui Untuk Seketika Sahajakah?

Balik kampung..hohohoo..balik kampung..hohohoo..hati girang...huk3..ape kes?tiba2 gembira ni kan..tp inilah hakikatnya..slps 4 bln tdk menjenguk mak dan ayah mertua di Kampung, jd hati ni amat2lah gembira..lame tuuu xblk..penat bkn kemain..tp beesssttt..kami blk jumaat ptg mggu lalu..n dlm setengah jam jerk td, baru jerk selamat tiba di rumah ku di Putrajaya nih..huk3..tp..ade kisah disebalik berada dikampung..nk tau citer selanjut..let's we check it out..yeahh yeaahh...

Jumaat 30 hb Julai 2010 
3.30 petang - Bertolak pulang ke kampung halaman suamiku di Kuala Terengganu, Terengganu

9.00 mlm - singgah sebentar bersama kit kat di Kedai Makan Roti Tempayan berhampiran Pantai kelulut..sodaapp..roti tempayan dia lagi sedap dari kedai mamak tu..xcaye?g la rs..
10.30 - Alhamdulillah..selamat tiba di rumah mak & ayah mertua ku di Kampung Surau Panjang..

Hak3..dh rs mcm wat tentatif plakkan..ok..ok..kte sambung story telling k..he3..

31hb Julai 2010 (Sabtu)

7.00 pg (giler..blh terlajak subuh)..huk3 - bangun pagi..tgk kiri kanan..tgk halaman kmpung..tenang jerk rs..mcm segala masalah, bebanan dlam pale otak ni tiba2 ghaib bagaikan magic show..huk3..

10.00 pg - tgk tv jap..g blakang umah..tgk2 mak tua bungkus ketupat palas (mak mertua tokei ketupat palas taw)..sambil borak2 ngn kakak2 ipar..abang ipar..anak2 sedara..kebetulan ade la 2, 3 buah keluarga yg balik..yg lg 2 buah keluarga rupa2nya dorang dh blk jumaat mlm sabtu tu jgk..mksdunya dorang dh smpai kampung lg awl dari kami..errmm..terlepas nk jmp kakak2 , abg2 ipar yg laen..

12..00tghari - bersiap2 sedia g pasar payang kat bandar nu haa..xterfikir pun nk naik motor..agk sesak jgk jln..almaklumla..hari sabtu..ramai gak org luar blk kmpung..sesak jgk la jalan nk ke pasar payang tu..so, tmpt utama kte org g mn tau..kat atas pasar pyg tu ade satu kedai mkn..terbaekkk woookkk nasi air dia..tau x nasi air tu ape?nasi air tu klu kat sini kte pggl bubur..wlupun stakat bubur tp stakat ni xpnh lg la jmpa nasi air sesedap giler camtu..rs mcm nk giler mkn nasi air kat situ..aku xtaw la ape la yg diletakkan dlm sup nye tu..huk3..(gambar xdpt nk dikepilkan krn ms ni sibuk dok hadap nasi air tu smpai lupe nk snap pica..heheheh)

5.00 ptg - Berjalan saje..kate blk kmpung kn..he3..lps tu we all g Pantai Kelulut Marang..kat sini ade sebuah kedai yang jual haiwan2 laut yg mn dorang celup ngn tepung..krn kat KL ni sotong celup tepung nye mahal gila kn..kteorang order sotong celup tepung aje..he3..jd keje kn..xkesah!yg penting dpt mkn..mula2 order utk sorang mkn jer kn..skali tgk2 mcm xcukup..order la utk dua org mkn plak..mak aihhh..tukang kedai ni perli kerk ape..skali dua org mknnye mcm 3 org mkn punya byk dia bg..xcaye..lyn kn aje pica2 nih..sedappppppp gilakkkk..mmg blk kmpg JGN HARAP BLH DIET k..
 utk sorang mkn
2 org mkn?agk2 blh kerk hbs?
makanan  tradisi..wajib ade keh!
yg smpt mencekik..he3..nmpk skt tp perut kami kenyang mcm mkn lauk pauk tghari..blh?

wajah2 gembira ketika dikampung..he3..
Pantai kelulut di Marang
11.00 mlm - tidoooo..zzzzzz

Sebenarnya ingt nk smbung ini citer..tp bl tgk jam dh menunjukkan pukul 4.45 ptg, jd terpaksalah fara tunda ini citer..sbbnye dh berjanji dgn geng2 gagak hitam utk berpeluk cium sblm msg2 melangkah ke tmpt baru..ditendang bagaikan bola futsal..he3..ok bebeh..dont wory..i'll be back..waiting 4 me ya..lps ni ade lg citer2 yg best lg sensasi..(np la aku xpnh masuk story telling waktu sekolah2 dulu ea..patut nye kena masuk..mesti menang punya la..he3..)
apepun..salam ceria..salam cahaya..KEMBIRAAN MADU LEBAH..peace!!!!i love balik kampung!!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...