19 August 2006

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

26 January 2011

~AdE ApE dENgAn fUtSaL?~

assalamualaikum & selamat mlm sume (waktu ni jam menunjukkan pukul 12.02 pg).. aikk? mst uols pelik bin ajaib kan.. np ome xtido2 ag.. ermmm.. ome xblh tido sbb tiba2 ome mendapat byk idea utk dititipkn dlm entry ome kali nih.. beselah.. bl nk tulis blog, kte perlukan event or something like sesuatu pkra yg blaku dlm hidup kte kn.. mcm tu jgk ome.. so, nk dptkn satu berita tu mcm paparazi or wartawan.. huh! susah taw.. ingt senang kerk.. tp bkn e2 yg ome nk story telling kn kat sini.. tp ome nk story psl futsal.. mcm mn blh terbit idea nih? errmm..  td ome ikut incik hubby g main futsal.. aikk! dh baik ngn incik hubby ka? he3.. sudahh.. sudah.. ome mkn ati berulam jantung ngn incik hubby kejap jerk.. plg lame pown 2 hari.. plg kejap xsmpai sejam.. pastu ok lah.. huk3.. nk tau sbb ape dh lembut hati?sbbnye incik hubby ajak g mkn kambing. bakar.. perghhh.. mmg puas ati lah.. tp citer psl kambing tu nnt ome story telling kat uols laen kali ea.. skg ni ome nk story psl futsal.. disbbkn tiba2 ome xblh tido.. tunggu pny tunggu mata xlelap lelap, tiba2 muncul segala isi kandungan yg  nk ditulis dlm entry kali nih.. so, dari ome membuang masa atas katil tuh, pejam celik pejam celik xtido2 jgk, baik ome coretkan sesuatu kn untuk santapan mata uols kn.. ngeh3..

jd ade ape dgn futsal?ermm.. bckap psl futsal sume org  ade story telling suka dan duka kisah msg2 kn.. mcm tu jgk ome.. di sbbkn futsal ome n d geng 'ditendang' dari ofis lame.. wahhh! jgn terkezut ok.. story ni story thn lps.. cuma ome jerk xberkesempatan nk tulis psl entry 'ditendang' tuh.. sbb ome xmo memburukkn lagi keadaan yg sedia buruk.. tp di sbbkn ade kisah yang membuatkan ome mmg rs hangin satu badan.. so, amikkk la korg2 yg nk tau kisah futsal nih k.. laayaannn... *xpeduli!ome nk citer jgk!

sketsa p1

kisah ini bermula apabila sebuah organisasi diminta untuk menghantar wakil pasukan ke pertandingan peringkat jabatan... so, d sbbkn nobody wants to take part utk hantar wakil, ome n the geng ni yg sememangnye minat gler ngn sukan hantarlah nama2 yg ome rs satu kepala ngn ome n d geng.. so, ome ingt xde mslh lah kn.. tp ome silap.. btol la org kate.. manusia ni selagi dinamakan manusia, mmg xblh tgk org senang.. ome n d geng dh bersusah pyh tubuhkan pasukan bukan utk diri kami aje.. tp kami niat utk mewakili jabatan.. tp di sbbkn ade pihak yg mmg xtaw la ome katakan kategori ape n mereka cuba memecahbelahkan pasukan yg ome rs klu kami btol2 main utk 1 pasukan, xterjadilah pertelingkahan yg org kate memalukan.. n yg memalukan tu pulak, yg nk tubuhkn pasukan futsal tu, bila org suh wat kertas kerja utk dptkn bajet n konon2nye dia ketua utk pasukan tuh, xmenjalankan tanggungjawab yg diberikan sedangkan dialah yg beriya nk tubuhkan pasukan futsal nye sendiri.. dh nampak kn perangai sebenarnye?tp ade jgk segelintir manusia yg agknye buta tinge pekak mata yg mcm xsdr ape yg blaku.. atlast ade tarikh keramat 21 julai berlakulah pertelingkahan yg mn mmg memalukan organisasi tuh.. seyes! ome mengaku.. on dat time ome tgh ati panaz tahap tenuk! sbb selama ni ome bersabar jerk.. tp mgkn 21 julai tu menjadi sejarah buruk buat ome n d sbbkn tarikh 21 julai tu jgk ome 'ditendang' dari jabatan.. disbbkn tarikh sblm 21 julai, team ome ade nama gelaran.. act bkn kteorg sendri yg letak.. tp xtaw la dari mana dtgnye n ade suara2 sumbang yg panggil team ome BCFC.. u know BCFC? BUANG COACH FUTSAL CLUB.. team kami berjaya membuang coach hny dlm ms xsmpai sehari..slalunye jurulatih buang pemain.. ini pemain yg awl2 disqualifiedkn aka buang jurulatih... mmg sejarah boleh msukkn dlm book of record kn.. n sebenarnya ome xmalu pown nk story telling kat sini sbb nye ome xpnh rs pown yg ome dh buat kesilapan.. spatutnye klu diberi peluang on dat time mmg ome tumbuk jerk budak tuh.. tp nsb la ade yg menghalang.. klu x, maaflah.. mmg rsnye ome dh dipenjarakan kowt.. TAPI!!! hah!ms tu baru dorg kenal sp FARAH SYUHAIDAH AMINUDDIN.. sbbnye selama ome berkerja kat sana, mcm2 fitnah yg dilemparkan.. e2lah inilah.. kepala ome dipijak2..smpai 1 tahap ome mmg stress gler2.. dan itu menjadikan ome serik.. serik utk melakukan segala aktiviti yang mmg ome minat dari sekolah lagi.. BERSUKAN!


Sketsa 2
W : farah!knp kementerian ko xhantar wakil utk futsal wanita? aku nk tgk gak korg gado2 *kepala hatok ko!(dlm hati!)

F : (dlm keadaan hati panas tp msh bersabar..jwb dgn relax.. cool).. ade jerk.. ape pulak xde.. kat sini ade jerk futsal wanita.. 

tiba2 dtg pulak sorang mamat nih..
B : hahahaha.. 21hb julai ini ialah hari sejarah korang bergadoh waktu maghrib.. ko xingt kerk.. 

W : ntah.. aku suka la tgk korang gado.. mcm amerika!

F : (mmg cari nahas berok2 nih).. jwpn utk B : subhanallah.. ingatan yg mcm tu korang ingat?tuhan bg ingatan suh mengingati benda yg baek2.. tp korang? klu tuhan tarik ingatan tuh, baru la korang tau kn B&*(^%? . jwpn ome utk W pulak : knp amerika? knp x kelantan?ngeh3..

pdhal hati mmg dh berbara nih.. mgkn niat mereka nk main2 kn ome kn.. tp silap haribulan la kan.. kebetulan pulak dia ni oghe kelantan.. hah!!! amikkk ko! cr psl lagikkkkkk!!

W : cissss.. oghe kelate ni baik2 fara.. mung jerk xtaw..

F : ishhh.. aku tau.. oghe kelate mmg baekkk.. klu x, masakan stadium bukit jalil tu jahanam dikerjakan kelantan.. lalalalalal:))

agk2 ape jwpn B & W ? hahahaha.. lu pk la sendiri derrr.. jgn cuba2 menindas FARAH SYUHAIDAH AMINUDDIN lg yerk.. krn FARAH SYUHAIDAH AMINUDDIN bkn FARAH SYUHAIDAH AMINUDDIN yang dulu.. sorry.. pengalaman menjadikan FARAH SYUHAIDAH AMINUDDIN ni semakin mengerti erti hidup.. n jgn hipokrit derrr.. jgn suka2 ati nak menindas org.. jgn suka2 cari pasal.. e2 amaran ome kpd yg nk cari pasal.. sbbnye sy SERIK!SERIK dgn manusia yg bernama hipokrit.. serik dgn manusia yg pandai berlakon.. serik dgn manusia yg konon2 terbaekkkk dari ladang tapiiiii.. n klu uols nk tau, pengajaran yg ome dpt ialah klu nk tau mulut lelaki ni sebenarnya lagi hebat dari wanita klu bab2 fitnah nih.. xpcaye kn? tp e2lah realiti.. bisanye hanya Allah jerk yg tau.. oleh itu wahai kaum adam, sjk bl pulak uols ni dh pandai lazer?kerk uols ni 2 alam? adehhhh!*tiba2 teringat filem 2 alam.. Dr. Rozmey.. hak3..

hahahaha.. tiba2 mlm ni ome tertacing lbh pulakkan.. kpd yg tiba2 ati panaz berbara n terasa termakan cili boh tuh, ome mtk ampun mtk maaf dari hujung rambut ome sampailah kehujung kaki ome nih.. bkn ape.. ome xmo lg org2 ingt ome mcm dulu.. senang2 ati jerk nk tindas ome.. sbb ome ni jenis sabar pown ade limitnye kn..  klu ome anggap kwn, terima lah ome kwn.. jgn cuba jadikan ome musuh.. salam ceria.. salam cahaya.. KEGEMBIRAAN MADU LEBAH..peace!*yeahh.. barulah blh msk tido.. gud nite kengkawan.. muaxhhhh..;)


SAYA GEMBIRA BERKERJA DALAM SUASANA BARU .. TEMPAT KEJE BARU.. KAWAN BARU.. WLUPON BOS SAYA GARANG, TP SAYA GEMBIRA SBB KEADAAN SEKELILING SAYA BAIK.. TP SAYA AMAT BENCI KLU KEADAAN SEKELILING SAYA XBAIK.. STRESS! STRESSS! STRESS!!!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...