19 August 2006

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

10 February 2011

~cite sodeh yang mengalir air mata ome..huawaaa..~


assalamualaikum.. tau x dua hari berturut2 ni, ome tgk drama sodeh.. bkn takat bergenang air mata.. tp siap mengalir2 air mata ni mcm sakit benar la rupanye kn.. alkisahnye kelmarin hubby ome dh start standby..jd di sbbkn ome xde keje nk buat, ome tgk la tv n dok diam2 kat umah tu kn.. kelmarin ome layan drama hindustan kat zee saluran astro.  kisah hubungan ayah dan anak lelaki yang sgt2 manja dan dididik oleh ayahnye shggkn dia xpndai berdikari smpai la dia kahwin.. bila ayah dia dpt tau yg dia akn mati, ayah dia berazam utk ubah dia menjadi lelaki yang bertanggungjawab.. so, dlm kisah tu mcm2 konflik yg blaku di mn ayah dia tpksa maki hamun dia utk dia berubah..mmg tacing habis lah..ome xingt ape tajuk citernye sbb panjang berjela.. tau la citer hindustan kn..

yg semalam pulak citer melayu.. saluran astro oasis.. citer ni lg sedih.. lg2 pulak klu rashid sibir pengarahnye kn.. citer ni tajuknye bukan ini pintaku.. pernah kenal x sp pelakon utama ni.. FERRY KARISMA.. xknl? alaa... ferry ni mula2 muncul dulu waktu AF3 dulu xsilap ome.. waktunye dia ditugaskn utk mengenakan kefli yg pd ms tu ingtkn dato' ct yg dtg.. bl dia tgk dpn mata dia, dia terkejut besar bl tgk ferry.. knp? hahahah.. sbb ferry ni ialah lelaki yang lembut.. ome xpasti dia ni "adik2" or ape kn.. tp ome rs dia lembut aje kn.. dia ni ialah jurusolek bagi arahan2 RAshid Sibir.. di sbbkn dia ni sorg yg unik, dia telah diberi peluang utk berlakon dibawah arahan Rashid Sibir. lakonan pertama dia ialah D'Debab.. pnh tgk x? hah!e2lah pertama kali dia muncul dlm drama2 di astro ria dan jgn xtaw segala lagu2 yg terkandung dlm drama tu dinyanyikan sndri oleh Ferry ni taw.. klu kte xtgk orgnye, dgr lagu tu kte akn ckp penyanyi tu perempuan.. sbbnye suara dia yang unik gler ni merdu seakan2 dato' ct.. xcaye? carilah tajuk lagu "BUKAN INI PINTAKU"..  serius.. best gler lagu tuh.. mmg hati ome tersentap ok! dlm drama BUKAN INI PINTAKU tu dia bawakan watak sebagai lelaki lembut yang selalu dibuli oleh mahat lakonan Que Haidar.. klu kate Que mmg uols tau la kan bertapa mantapnye lakonan dia.. mmg tabik springg la.. mmg patut dia dpt pelakon lelaki terbaik.. for me, jalan citer tu biasa aje.. tp di sbbkn pelakonnye yg hebat2 spt Q, Azizah Mahzan (watak mak Mahat yg overshadow dan busuk hati), Fauziah Nawi (mak farid) n Ferry Karisma sbg Farid menjadikan drama tu mempunyai mesej yang blh dijadikan pengajaran utk sume masyarakat di dunia nih.
inilah ferry karisma.. jgn xpcaye taw
so, klu ade ulangan citer nih, fara suggest uols tgk k. layaan kan aje.. salam ceria.. salam cahaya.. KEGEMBIRAAN MADU LEBAH.. peace!dgr katenye dia bakal kuarkan almbum xlama lagikk? i loooikkkeee:)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...