19 August 2006

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

26 May 2011

~Nur Kasih The Movie.. sgt2 tacing!!!~


uwaaaaaaaa.. blh kerk? pembuka kata trus2 menangis.. hahahha.. gara-gara sgt menghayati movie Nur Kasih The Movie la nih.. aiseyyy.. sblm Ome memulakan bicara.. izinkan Ome mengucapkan Salam.. Assalamualaikum & Gud Morning.. halliuuuuuuu.. sihat ka? alhamdulillah.. Ome dh semakin sihat.. batuk2 ni still ade lg.. cuma x seteruk sebelum nih.. walaupun tekak ni rs kering jerk meskipun dh berbotol2 air yg ome telan..tp tetappp jugak rs kering.. jd, sabar adalah jalan terbaik untuk menangani masalah ini.. almaklumlah.. cuaca skg ni sgt2 x menentu.. kejap hujan..kejap panas.. yg plg xthn kalau panas yg membahang tue.. aisey.. xpyh dh nk buat sauna.. mmg rs seolah2 duduk dlm sauna yang panas tuh.. huhuhu.. jimat elektrik nok! :)

ok!! tutup story pasal sihat.. kte trus straight to the point.. rini Ome nk story mory pasal movie yg baru jerk Ome saksikan pada malam tadi.. walaupun hubs Ome muncung sedepa gara-gara Ome x book utk movie Pirates Of Carribean.. Ome tetappp nk p tgk jgk NKTM ni.. POC ni bila2 ms pun blh tgk kan.. hahahaha.. jd, di sbbkn ramai yg memuji dan ade jgk yg mengeji, Ome pegi tgk jgk..book awl2 tuh.. mcm bese.. Ome suka pilih seat yg plg atas skali sebelah hujung..jd klu nk p toilet xpyh nk membuntut kn org2.. hehehe.. 

Ome rasa ramai yg dh tgk drama bersiri Nur Kasih di TV3 suatu masa lalu kan.. ade org mmg gler tahap tenuk tahap dewa dan ade jugak yg suam2 kuku yang menonton drama bersiri ini.. ekceli honestly la kan.. Ome x layan sgt Nur Kasih ni waktu ditayangkan kat TV3.. Ome tgk pun bila org dok sebut2 citer ni sgt tacing.. so, di sbbkn Ome ni blh dikatakan minah jiwang.. layaaan kan lah jgk citer ni meskipun Ome tgk citer ni lagi beberapa episod dh nk hbs.. aci x cenggitu? hihihii.. so, mmg drama nye sgt2 menyentuh perasaan sesiapa sahaja yg menonton drama ni..d sbbkn drama ini sgt fofular la kan.. so, produksi dr drama ni pun buatlah kesinambungan dari drama bersiri ini.. and hasilnye??? mmg superb! sbb ape Ome kate superb? sbb air mata Ome ni xdpt nk disekat2 dh.. punyalah Ome keringkan hati ni supaya x menangis.. tetapi akhirnya.. uwaaaaaaa.. sgt tacing ok citer nih.. hubs Ome dh jeling2 mengadap Ome.. dia nk tgk Ome nangis kerk x.. utk kali pertama dia pandang Ome tu, Ome masih blh bertahan.. untuk kali ke2 dia pandang pun Ome masih blh bertahan.. smpai la ade satu part tu bila si Adam ni nk menghembuskan nafas terakhirnya tuh.. yg tu mmg Ome x thn.. seyess ok! klu sesiapa yang pegi tgk filem ni, tp x terasa lansung kesan dihati mereka tu, mmg Ome ckp orang tu xde perasaan ok..for me, jalan citer ni blh buat orang mengenal erti  pengorbanan, kasih sayang dan segala-gala nye lah.. jd ome nk bg thumbs up utk filem yang sgt2 fofular nih lah..

nk tau kerk sinopsis citer nih.. ok2.. biar Ome terangkan sikit aje ok..nnt klu Ome review byk2 x best plak kn uols nk layan citer ni.. kisah ini bermula apabila Isteri Aidil, Alia meninggal dunia kerana kemalangan jalan raya.. Walaupun Aidil sangat terseksa kerana kehilangan isteri tercinta, tetapi Aidil masih bertanggungjawab sebagai bapa tunggal apabila perlu menjaga dua cahaya mata  mereka iaitu Ilyas (Mohd Ilyas Suhaimi) dan Maryam (Mia Nasuha).. Ujian dan dugaan tidak pernah terhenti apabila Adam sekali lagi terpaksa menerima hakikat bahawa anak pertama yang dikandung oleh Nur Amina gugur. Di sebabkan kerana terlalu sedih dengan berita tersebut, mereka menunaikan Umrah dan ziarah di tanah suci Mekah.. tetapi disebalik pemergian mereka itu, sekali lagi dugaan menimpa hidup mereka.. apakah yang berlaku di sebalik pemergian mereka itu? adakah aidil dapat menjalani hidup sebagai bapa tunggal selepas kematian isteri tercintanya? Pengorbanan apakah yang akan dilalui oleh Adam dan Nur Amina?? dapatkan mereka mempertahanakn cinta agung yang tiada tolak bandingnye? klu nk tau kisah selanjutnya.. saksikan filem ini di pawagam2 yg berhampiran dengan anda.. hahahha.. dh mcm pengulas profesional la plak..:D

 dua orang pelakon cilik yang sgt membantu melakonkan watak adik bradik

 jd,klu uols rs uols ade feeling nk saksikan filem ni.. Ome mmg sgt2 suggest uols p tgk filem nih.. sbbnye uols akan rasai setiap penderitaan, setiap elemen percintaan dan setiap kebahagiaan yang nk dipaparkan dalam filem ini.. Bagi Ome filem ni ade mesej yang sangat bagus untuk ditonton oleh setiap lapisan masyarakat.. SELAMAT MENONTON .. salam sayang teramat sayang.. KEGEMBIRAAN MADU LEBAH.. peace! * Terima kasih daun keladi, esok lusa jgn serik beli lagi.. hehehe.. TQVM kepada mak, kakak, abg ipar lisz dan Lisz sendiri yang mn mereka telah membeli baju2 baby dari Cudies Little Manje.. TQVM ye femly Lisz... (rezeki dtg tanpa disedari).. daaaaaaaaaa... cau cin cawwwwwwww.. weeeeeeeee :D

2 comments:

HarLisz said...

ada stok baru sila la roger..

oMe aNaT aMiNuddiN said...

berehhhh :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...