19 August 2006

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

09 August 2011

~Bonus!~


Assalamualaikum uols.. selamattt pagiii! ecehhh.. hari ni mn yg penjawat2 awam seluruh Malaysia ni nmpkny tersenyum2 kambing kn..kn.. uols perasan x? Ome perasannn.. sbbnye slh sorg nye tu semestinye la Ome kn.. hihihi.. Ome sukeee uols.. sgt suke!!! alhamdulillah uols.. rezki Allah di bln Ramadhan yang mulia nih.. kami dibentangkan rezki yang boleh dikatakan baik bagi setiap penjawat awam di Malaysia ni.. klu uols nk tau la kn semalam PM (Perdana Menteri) umumkan bahawa semua penjawat2 awam akan diberikan bonus separuh gaji ataupun minima RM500 manakala bagi golongan yang telah pun pencen diberikan intensif RM500.. alhamdulillah.. walaupun nmpk kecil tp ianya amat bermakna uols.. lagi2 kami yg berpendapatan rendah ni.. walaupun Ome ni xde bebanan yg besar utk ditanggung buat masa ni, tp sedikit sebanyak dapat bantu meringankan beban Ome.. almaklumlah.. masuk rumah baru.. uissshh.. bkn la Ome nk menunjuk uols.. klu xdpt bonus ni pun Ome kena jgk beli langsir baru.. klu uols p umah Ome, uols akan perasan langsir yg Ome pakai skg ni mcm langsir tu pakai skirt.. pendekkk!!! mmg dri luar akan nampak kaki kami yg dlm umah ni lah.. so, nk x nk, kenalah buat langsir baru..sbb langsir Ome yg Ome pakai skg ni langsir umah lama.. org kate x secocok! x ngam gtu kn.. so, haruslah buat langsir baru.. btol x uols? xkn nk biarkan langsir tu pendek mcm tu.. xshantek la uols.. 

errmmm.. Ome rs bonus setengah gaji yg kerajaan bagi tu cukup2 jerk kowt utk buat langsir.. pdhal baju raya Ome thn ni pun xbuat lagi.. kesian kan.. tp Ome xkesah sgt psl baju raya.. sbbnye Ome ade En Hubs yg akan membantu Ome utk membeli keperluan raya.. hahahah.. e2lah gunanya hubby  uols.. klu waktu2 terdesak nih, salah satu nye kte blh minta bantuan..org kate emergency case.. hahhh! mcm ni la keadaan nya kn.. huhu.. e2 blum termasuk lagi nk ketepikan duit raya ibu ayah.. duit raya utk anak2 buah.. duit raya utk anak2 kawan.. fuiyoo.. kopak acikk ehhh.. kopakk.. dgn kuih raya yg di tempah.. kerepek2.. aduiiii.. byk jgk yg nk di fikirkan ni uols.. camne nih? uhuhuhuu..

wat eva pun setiap masalah pasti ade jalan penyelesaiannya.. gunalah kan duit yang diberikan dgn bijaksana ye uols.. org kate berbelanja dgn berkhemah (pandai ni nasihatkn org..diri sendiri?huk3).. apepun, sebelum kte beraya ni spt biasa marilah kte sm2 mencari pahala di bln Ramadhan yang mulia nih..jgn ingt nk raya jerk uols.. kejarkan dulu pahala yg kte xdpt nk cr selama beberapa bln sblm Ramadhan.. insyAAllah.. semoga Ramadhan kali ni kte sume diberkati Allah.. salam sayang teramat sayang.. KEGEMBIRAAN MADU LEBAH.. peace! *tahun ni raya turn Terengganu uols! hehehe.. inilah salah satu rutin tahunan.. beraya mengikut giliran ye uols.. daaaaaaaaaaa.. cau cin cawwwwwwwww.. weeeeeee :D

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...