19 August 2006

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

26 December 2012

~Tabahlah wahai HATI~

Assalamualaikum.. hye uols! sihatt? Ome? alhamdulillah.. sihat.. cuma kadang2 hati dan emosi x brape nk sihat.. oh ye.. klu uols nk tau.. skg ni Ome cuti separuh gaji.. utk sebulan.. alasan??? hehehe.. jaga parents yang sedang sakit.. alhamdulillah.. nasib la Ome ni kerja kerajaan.. so kebajikan pekerja di utamakan.. nak2 klu berkaitan dgn keluarga.. family 1st!!!

Alkisahnye bermula apabila rabu minggu lepas ayah Ome jatuh dari tebing bukit bersebalah hospital Putrajaya.. gara-gara parking penuh, so ayah terpaksa letak jauh sikit dari hospital.. ayah hantar ibu untuk wat rawatan susulan.. ibu plak baru 4 bulan lumpuh separuh badan.. so, nasiblah mmg ayah hampir nk pencen.. ayah lah yang jg ibu selama ni.. hantar ibu wat rawatan. jaga makan minum mandi ibu.. ayah sgt bersabar ok dgn karenah ibu.. almaklumlah.. org tgh sakit kn.. dr ibu xbley berjalan lnsg tapi skg ni alhamdulillah.. atleast ibu bley berjalan.. cumanya kena papah sket.. 

nk di jadikn story mory, baru2 ni ayah plak patah buku lali.. so stlh perbncgn di buat, Ome amik kptsn utk cuti separuh gaji.. utk jaga ibu dan ayah.. klu uols nk tau jaga org separuh lumpuh ni sgt mencabar.. nak2 plak klu dorg ni xbleh berckp.. subhanallah.. hanya Tuhan je yg tau betapa bersabarnya ayah melayan ibu.. dorg nk ckp , tp dorg xbley nk ckp.. kena guna isyarat.. skali kte nk fhm, mmg amik masa.. salah teka, dorg marah mcm hape pun xtau la ome nk ckp... slama ni hny tgk ayah, adik2 kena marah dgn ibu sbb xfhm ibu nk ape.. tapi hari ni?? subhanallah.. seyes ok! Ome tabik spring dgn ayah.. bersabarnye la dia selama ni.. Ome sampai nanges2 la sbb xfhm apa yg ibu nk sampaikan.. nk ketawa pun ye bila di kenang blk keadaan td.. Ome nk cite details mmg panjang citernye.. cuma yg Ome nk tekankn kat sni kesabaran ayah selama menjaga ibu.. seyes! Ome tabikk spring dgn ayah sbb sgt bersabar dgn ibu.. huhuhu..

lately ni emosi Ome mmg sgt x stabil... penat tu jgn ckp la kn.. dgn assignment yg bertimpa2.. e2 yg sedih + touching tu x hengat dunia.. sampaikn ms mandi td pun berjurai2 air mata.. sbb rs bersalah marah ibu dan rs sedih sbb kena marah jgk sbb xfhm ibu nk ape.. ahahaha... apepun,  terima kasih kepada insan2 yg sentiasa di sisi ketika susah dan senang.. yg bertanya keadaan ayah.. bertanya keadaan ibu.. terima kasih sbb mendoakan kesihatan ibu dan ayah Ome.. Allah sahaja yang dpt membalas kebaikan korg.. 

hohoho.. jgn xtau.. nama panggilanku dari kakakku.. bibik! bibik ko pggl aku na.. summa'! skg ni ome punch card sblm jam 8 pagi dan blk umah sblm jam 10 malam.. klu weekend ayah dan ibu bg cuti.. katanya suh i rehat.. ehehehe..
skg ni bukan saja jd surirumah tangga.. tapi Ome kini merangkap jururawat.. tade lah jururawat sgt kn.. tp boleh la stakat nk masak.. nk mandikan ibu.. nk bg ibu ubat.. klu ibu dulu kecik2 boleh jaga kte, knp kte xbleh nk jaga ibu kte kn??? apepun, kepada uols yg masih ada ibu dan ayah.. hargai lah mereka selagi mereka atau kita belum menutup mata utk slamanya k.. salam sayang teramat sayang.. KEGEMBIRAAN MADU LEBAH.. peace! *ya Allah.. berikanlah kekuatan dan ketabahan kepadaku untuk aku terus berjuang sebagai seorang anak, isteri, dan juga pelajar.. berikan aku kekuatan ya Allah dalam menempuh dugaan dan ujian yang KAU telah takdirkn untuk ku.. aku terima dugaan dan ujianMU.. cuma ku mohon... KAU berikanlah ketabahan dan kekuatan kepadaku..aminyarobalamin.. -xoxo-

be strong ome! muka je nmpk ganas tapi dalam hati ni bertaman-taman tau!huhuhu
#Taurus Song for This Month

6 comments:

Wai Ling said...

beb, jg parents yg sakit nie mmg byk cabaran...bykkan bersabar yea...i know u can do it...sy doakan uncle n aunty cepat sembuh seperti sedia kala..

ShaSa RosSa said...

ermm..semoga mak dan ayh ko cpt smbuh k...dulu, aku pernah rasa jage mak aku masa sakit..mak aku pernah separuh badan dia mcm lumpuh skjp..sebab terlalu stress..aku la yg jage dia...mmg xphm ape yg dia ckp..mlut dia pn senget,..dia sruh urut2x dia..mmg xtrase ape2x..aku da urut kuat pun..dia ckp tak rse pn aku urut tuu.. Tapi, alhamdulillah..mak aku sihat..sekejap je sakitnya..setiap kali aku cerita balik tntg ak jge mak aku tu..mak aku mesti nangis..yelahh..mase tu..aku sekolah lagi.. Jage la dia ome,..mcm mne dia jge kita..besarkan kita dari kcil smpai besar..skrg turn kite plak jage dorang..ni la mase nk balas jasa dorang...aku doakan yg baik2x shj utk parents ko k..and harap ko pun tabah dan kuat semangat...insyallah...

oMe aNaT aMiNuddiN said...

Thank you guys.. InshaaAllah.. Doakan kesihatan ibu ayah baik ya.. Aminyarobalamin..

Anonymous said...

Smoga ko tabah & kuat harungi dugaan yg mndtg ni. InsyaAllah apa yg jadi ada hikmah disebaliknya.

-aku yg malas nk login-
liciey cantik. hahahah

Nadirah Yusop said...

now, i know pak lang and mak lang condition rite from your blog..n will keep updatin'...i follow~ <3

oMe aNaT aMiNuddiN said...

Thank yunk.. Kem slm pd family di melaka..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...