19 August 2006

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

01 April 2014

~Racun Kucing? #WhatTheFish~

Hollaa.. Assalamualaikum.. Selamat Pagi.. weeeee.. alhamdulillah.. terima kasih Ya Rob.. Aku masih bernafas dimuka bumiMU ya Tuhanku.. oh ye.. hari ni Ome nak share satu artikel.. artikel ni buat Ome geram semalam.. seriously!! mana hilangnya perikemanusiaan???


can u imagine? betapa kesiannya orang mcm ni.. kalau ye pun marah kucing2 ni berak kencing merata tapi apa hak kte sebagai manusia buat haiwan2 kesayangan nabi ni sebegini? yessss!!! btol.. bukan semua orang suka kucing.. memang tak boleh paksa orang suka kucing.. Ome faham.. Ome tak minta pun uols yang kat luar sana tu suka or sygkn kucing.. tapi boleh tak fikir dengan waras... mana akal yang Tuhan kurniakn utk kte semua? mana perikemanusiaan yang terdapat dalam diri? Ome sangat menyelar orang yang sokong dengan cikgu yang buat perkara terkutuk nih.. for me! u r not pendidik! tak layak mendidik ank bangsa tapi attitude tak serupa manusia.. hellloo.. nama pun haiwan.. haiwan takde akal.. percaya tak Ome cakap kucing klu kte tak suka dia, dia lagi suka  dekat kat orang yg xsuka tu.. sebab kucing ni ada sifat utk disayangi.. utk dibelai.. utk dimanjai.. masakan Nabi nk solat pun tak sanggup ambil kain pada waktu kucingnya  tido di atas kain tersebut.. can u imagine?? Allahurabi.. 

Kepada owner yang memelihara haiwan kesayangan.. tlg la bertanggungjawab.. zmn skg ni manusia ni cetek akal.. pdhal ms dulu kucing2 ni hidup bebas.. bukannya kena kurung mcm lembu.. tak adil samakan lembu dgn kucing.. lembu tu haiwan ternakan.. bukan haiwan belaan yang dibelai dimanja mcm kucing.. mmg btol kte sebagai jiran tetangga perlu menjaga hubungan baik dan menjaga hati jiran tetangga.. ada cara klu rs kucing2 jiran uols berak kencing kat dpn umah or dalam umah kita.. ada caranya.. tegur jiran yang bela kucing dgn berhemah.. lapor pada pihak yang sepatutnya.. or klu dh pyh sgt g Pet Shop mn2 cari produk yang boleh buatkan kucing2 ni td tak kencing or berak kat tmpt yg sama tu lg.. Tyre Shine spray dr produk Amway katanya mungkin membantu bg sesiapa yang mengalami masalah yang sama... alasan geram sbb kucing berak kencing merata.. hellooo.. manusia ni klu tade akal pun belum tentu lagi berak dlm jamban tau.. silap hb dlm mulut orang lain pun boleh jdkan tempat berak.. dh nama pun haiwan.. tade akal tade otak! plss guys.. yang ada kucing tu.. jaga elok2 kucing uols k.. sebab tu klu tgk skg ni ramai dh pencinta kucing2 kat luar sana jarang biarkan kucing-kucing mereka dilepaskan diluar rumah.. bg Ome biarlah nampak seksa sebab dia duduk dalam rumah je.. berlari dr atas ke bawah.. railing sliding tu pun jd tempat mainan dorang.. tp Ome lagi seksa klu tgk dia kena langgar atau mati dibunuh.. owner yang ada kucing lebih dr 10 ekor tu Ome harap sgt klu tak mampu jaga mandulkan kucing2 uols.. dlm islam pun tak cakap pun haram mandulkan kucing.. tp haram mandulkan kucing orang lain.. fhm? mandulkan pun haram apatah lagi membunuh??? fikirkan!


For me orang zalim pada haiwan Ome takkan panggil manusia.. lu pk la sendiri.. salam sayang teramat sayang.. KEGEMBIRAAN MADU LEBAH.. peace! *ada setengah orang anggap isu ni kecil.. tapi bukan Ome.. we r human dude.. ada akal ada otak ada perasaan.. think it! sekian.. mummy bulus sgt marah! pfffttt #kbye


2 comments:

Nanis Rajuna said...

Bunuh nyamuk, lipas dan tikus tak kira kejam yer...

OmeAnat Aminuddin said...

tak.. sebab nyamuk tikus boleh bawa mati.. lgpun orang tak buat lipas tikus nyamuk sebagai haiwan belaan.. tp i tau u mmg bela lipas untuk teman u.. sbb tu u tak bunuh lalok dulu kan.. lps ni ko bela tikus mmg aku takkan dtg umah ko lagi.. jejak kaki pun never!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...