19 August 2006

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

27 May 2014

~#AirMata~

Hollaaa.. Assalamualaikum.. selamat pagi.. Hari ni Ome nak bercakap sikit pasal anak.. Disebabkan ada orang post pasal anak Ome nak tepek kat sini luahan hati Ome pasal anak.. boleh???

#ameenyarobalalamin

Disebabkan ada segelintir manusia klu bercakap ikut suka mulut tanpa memikirkan perasaan orang yang disebut memang la sangat mengundang murka Ome.. nak2 klu disebutkan benda2 seperti patutlah tak dapat anak.. byk sgt dosa.. patutlah tak dpt anak sbb ramai yang sumpah.. patutla tak dpt anak sebab bla bla bla bla.. Allahurabi.. kalau ya pun marah sgt tolong jaga sikit hati orang yang mengata tu boleh tak? ko tau tak mcm mana seorang yang hidupnya penuh ujian onak duri sakit perit jatuh bangun dia sebelum ko kenal dia n then sesuka hati ko nak jatuhkan hukuman?? dengan berkata-kata mcm tu apa yang ko dpt eh? puas hati?? siapa kau untuk memperlekehkan ketentuan DIA? siapa kau untuk menjatuhkan hukuman? dengan kuasa polis? dengan kuasa tentera? dengan kuasa bomba ko nak jatuhkan hukum? ke dengan kuasa bulan datang menghukummu seperti sailormoon kau nk jatuhkan hukuman?? kemon la.. mana ada pasangan yang berkahwin tidak mahukan anak.. mana ada pasangan yang kahwin tidak inginkan anak.. mana ada pasangan yang kahwin esk lusa rasa nak cerai berai..  klu katala kau accident, cacat kekal adakah sebab kau byk dosa sebab tu Allah tarik nikmat kau? klu katalah ko tak kawin2 smpai skg adakah sebab ko kena sumpah? atau katalah sebab kau kahwin dapat anak bahagia tetiba anak suami kau meninggal secara drastik adakah sebab dosa masa silam kau? cuba benda2 sebegini berbalik pada kau.. agk2 ko boleh diterima akal tak??? 

#JanjiAllahItuPasti

Hellooo.. Allah tu Maha Adil.. Maha pengampun.. Maha Bijaksana.. Semua orang tahu Janji Allah Itu Pasti.. Kau buat orang, orang lain akan buat kau.. Faham kan konsep tu? so?? then mcm mana pulak dengan kata2 kesat terhadap orang lain.. tak takut orang lain akan berkata kesat mcm tu pd kau? tak takut Allah tarik nikmat kau untuk berkata2? Allhurabi.. Allah tu Maha Penyanyang.. Dialah Tuhan Agong Semesta Alam.. Dia lebih mengerti apa yang Dia telah tentukan untuk setiap hambaNya.. klu katala diri ini banyak buat dosa.. diri ini banyak orang sumpah seranah sebab tak suka dengan diri ini, bagaimana pulak dengan orang berzina Allah berikan dia anak? bagaimana pula dengan orang yang kena sumpah seranah boleh plak dia hidup bahagia dengan ada keluarga dan sebagainya? Rezeki Ajal Maut ditangan Allah wahai manusia.. klu emosi sekali pun jaga tutur kata tu... emosi boleh memakan diri.. tidak perlu untuk orang lain menampakkan kebodohan diri tu melainkan klu diri sendiri yang tidak pandai mengawal emosi.. dari orang lain tidak tahu perangai mu itu, orang lain boleh sedar betapa jelek dan annoyingnya orang terhadap dirimu.. 

#NoteToMySelf

Sebelum bercakap pasal hidup orang lain.. cermin balik diri tu.. tanya balik diri tu.. adakah dh cukup sempurna di mata Allah? adakah dh cukup sempurna di mata Tuhanmu wahai manusia.. Ome percaya setiap ujian yang diberikan pada Ome ada hikamnya.. Bagi Ome cpt atau lambat rezeki anak tu, biarlah Dia sendiri yang tentukan.. Yang penting Ome telah merasai nikmat berumahtangga.. Nikmat bahagia bersama suami.. Nikmat bahagia bila ada lelaki untuk menjadi sebahagian dari hidup Ome.. Terima kasih ya Rob.. Terima kasih kerana pinjamkan seorang lelaki untuk menjadi pelindungku.. Untuk menjaga siang dan malamku.. Terima kasih Ya Rob.. Terima kasih.. salam sayang teramat sayang.. KEGEMBIRAAN MADU LEBAH.. peace! *Harga diri tidak boleh dijual beli.. Maruah seperti dipijak-pijak.. Makin didiam makin menjadi-jadi.. perlu bersabar sampai bilakah? #kesatairmata #kbye 

#caption

3 comments:

Nanis Rajuna said...

Mok, jangan sesedih ek. Kekadang orang tak sedar dia dah mengguriskan hati orang lain padahal pada dia, dia hanya bergurau. Dia tak berada dalam situasi u dan berkemungkinan dari ketabahan hati u yang pandai menutup derita sendiri buatkan orang sesuka hati menyentap diri u. Orang pon kena fikir, jekadang apa yang dia ada, apa yang dia dapat tak semua orang nak juga. InsyaAllah i akan sentiasa mendoakan rezeki anak untuk u. Belum masa lagi...janji Allah itu pasti atas setiap kenikmatan dan perkara baik yang kita doa dan usahakan ✌. Sebagai sahabat dan kakak yang tak berapa bole angkat ni, i doakan u akan terus tabah...

Lisz said...

nk komen jgk mok, tapi bkn psl entry tu..sbb ko lg arif dari aku.

nak komen..bahawasanya saya berasa lega dihati juga mata kerana anda telah menukar layout ini blog.

serta font yang jelas dan mudah dibaca oleh saya yang rabun ini.

sekian,

terima kasih kerana tak hurukan mata aku tengok lappy depan2 dgn font ko yg sblm ni.

oleh itu saya akan sentiasa menyokong dan membaca tiap entry yang bakal di up oleh puan blog.

bye!

OmeAnat Aminuddin said...

budussss ko kan kak.. hahaha.. tade kena mengena dgn en3 nih hokay.. cisss.. hahaha.. anyway, terima kasih kerana setia membaca en3 yg aku up kat sini.. bahaha.. *sepakan penjuru* hiyarkkkkkk.. hahaha..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...