19 August 2006

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

15 May 2014

~Mana Hilangnya Perikemanusiaan?~

Assalamualaikum para sahabat yang dimuliakan Allah.. selamat pagi.. sihat??? semalam Juna ada tunjuk satu berita yang sangat la menyentuh hati Ome.. mula2 terfikir jugak, fitnah semata2 ni.. tapi klu dh siap dengan pic, takkan fitnah pulak kan.. nk2 pulak tgk bangsa dan seagama sendiri pulak yang buat prangai tidak ada perikemanusiaan mcm tu.. siap berkopiah bagai.. Allahurabi.. tak tau la Ome nk cakap mcm mana.. uols sendiri menilai k.. 

Disebabkan rasa perikemanusiaan.. Ome kaburkan muka manusia ni..

Can u see??? apa yang sedang manusia ini buat???yess!! kalau betol pun anjing ni dah buat suatu kesalahan, SILA BUAT LAPORAN PADA PIHAK BERKUASA BOLEH???????? pffftttt.. motip g panah anjing tu buat apa???? malu la abang oittt.. awk siap berkopiah bagai.. lepas tu dok la zalim pada haiwan.. what the fish.. what the fish.. *tarik2 rambut*

Im speechless dude.. we r muslim.. we have humanity..

siann Cik Brianna ye.. get well soon..
Sebagai sebangsa dan seagama.. saya dengan ini mengutuk sekeras-kerasnya tindakan Encik yang sangat la zalim!!! to all non muslim.. dalam agama islam kami tak pernah ada kezaliman terhadap haiwan.. pleasel.. nk2 haiwan tu takde akal.. skg ni Ome pelik.. manusia ni yang tade otak atau haiwan tu yang diberikan akal?? kemon la manusia.. mana pergi nilai kemanusiaan.. kalau ye pun marah sgt dengan anjing tu, please use ur brain.. Allahurabi.. 

ada rupanya Akta Kesalahan ni dalam Malaysia??? klu mcm tu diharapkan pihak berkuasa mengambil tindakan sewajarnya eh..


Dalam hadis, Nabi s.a.w bersabda:
“Diampunkan dosa seorang pelacur yang melintasi seekor anjing yang berada di tepi sebuah telaga yang lidahnya terjelir. Hampir kehausan membunuhnya. Maka pelacur itu pun menanggalkan kasutnya, lalu dia ikat kasut itu dengan tudungnya lantas dia menceduk air untuk anjing tersebut. Dia diampunkan disebabkan kejadian itu” (Riwayat al-Bukhari)

So, fikir-fikirkanlah.. Allah tidak suka pada kezaliman terhadap haiwan.. Apa hak kita menghukum haiwan sebegini?? semoga Allah ampunkan mu wahai hamba Allah.. salam sayang teramat sayang.. KEGEMBIRAAN MADU LEBAH.. peace!!! *Honestly Ome mmg takut dengan anjing.. klu nampak dari 100 meter ni pun mulut terkumat kamit baca surah-surah.. tapi itu bukan penyebab untuk Ome zalim pada haiwan2 sebegini. kdg2 bunuh haiwan2 perosak tu pun kte rs kesian.. klu raya korban tu Ome tak sanggup tengok orang sembelih lembu kambing.. kesiannn beb.. apatah lagi haiwan yang belaan seperti kucing, anjing, arnab dan sebagainya.. can u imagine?? mana letaknya perikemanusiaan manusia sebagini??? pfffttt #Kbye






2 comments:

ShaSa RosSa said...

kesian anjing tu...dah la sakit..dah tua lak tuu..tak psl2x kene panah cmtu...malu beb..dengan sikap orang camni..islam pulak tuu... :(

OmeAnat Aminuddin said...

aku rasa dia ada masalah mental.. sebab tu jd cenggini.. tak pun ajaran sesat.. sian aku nengok.. pakai kopiah tapi tak mendalami betol ajaran islam.. sedihhh!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...