19 August 2006

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

21 July 2014

~4gv But Not 4get~

Hollaa.. Assalamualaikum.. Selamat Pagi.. Uols sihat? Amacam puasa uols setakat ni?? Ome??? hahaha.. finally bendera jepun berkibar2.. berhenti setakat Ramadhan yang ke 17.. nak buat macam mana kan.. dh nama pun wanita.. bukan saja2 eh nk ponteng.. xbaik hokay.. klu boleh Ome nk puasa penuh.. tapi takpe.. ada masa lagi untuk beribadat kepadaNya.. insyAAllah.. klu takde aral melintang esk boleh sambung berpuasa sehingga la raya.. wahh!!! pejam celik pejam celik.. rupanya dah nk raya.. Ya Allah..s ekejap sangat rasa masa berlalu.. rasa mcm baru semalam je kte berpuasa kan.. semoga kita bertemua kembali ya Ramadhan.. Im gonna will miss u ya Ramdhan.. semoga berjumpa kembali di tahun hadapan.. insyAAllah.


Apa itu maaf? kita selalu dengar perkataan maaf.. nak2 bila hari raya kan.. baru2 ni pun ada iklan budak kenit yang mata bulat tu minta maaf.. comel sgt.. tapi hari ni takmo citer psl iklan raya.. tapi nk story mory psl makna sebuah perkataan maaf.. pernah dengar  Nabi pun maafkan umat.. kte ni manusia biasa yang lagi hina.. siapa kita untuk tidak memaafkan kesalahan orang lain.. kan.. kan.. tapi.. klu kesilapan yang sama berulang-ulang dilakukan.. perlu ke kita maafkan orang tu? perlu ke kte maafkan seperti mana Nabi maafkan umatnya? Allahurabi.. kdg2 terdetik dalam sanubari ni.. aku manusia biasa ya tuhan.. aku bukan malaikat .. aku bukan nabi yang maksum.. andaikata aku tidak ampun dan maafkan kesilapan adakah aku jahat? adakah aku tidak ada perikemanusiaan? Adakah aku manusia yang hina sampai tak boleh nak maafkn orang lain? besar sgt ke darjat aku dgn Nabi sehingga aku tidak mampu untuk maafkan orang lain?


Maaf.. bagi Ome  perkataan maaf tu tiada erti bila masa kesilapan yang sama dilakukan berulang kali.. bila dh buat salah minta maaf.. senang2 minta maaf.. Ome tertarik dengan kes seorang wanita yang video nya kini sgt trending hari ni.. mula2 Ome tgk video tu.. mmg sgt marah.. tak sangka ada wanita yang seberani ni.. tapi baru2 ni ada trima satu lagi penjelasan.. dari empunya diri.. malas nk tepek kat sini.. tp klu uols tau.. katanya dia di desak oleh uncle tersebut menjadikan dia hilang kawalan.. wallahuallam.. tak tahu siapa yang benar siapa yang salah.. tp klu ikut logik akal btol jgk.. mesti seseorang itu hilang kawalan sekiranya didesak dengan sesuatu perkara yang menyebabkan wanita tersebut hilang kawalan kan..ehhh.. tak tau laa.. sebagai pemerhati bebas Ome juga berdoa, semoga kita semua dapat jadikan cerita ini satu ihktibar untuk kita semua.. remind to my self.. kawal diri bila marah.. jgn sampai orang yang tak berdosa menjadi mangsa..  bak kata pepatah.. sesal kemudian tidak berguna kan.. Nauzubillahminzalik.. Semoga kita tidak tergolong dalam golongan sebegini.. ameenyarobalamin..


Daripada pengajaran yang kita dapat.. kawal diri dari sifat marah.. sentiasa maafkan kesilapan orang lain.. berserah kepada Allah.. insyAAllah... bila kita redha akan sesuatu.. bermakna kita redha dengan takdir yang telah ditetapkan untuk kita.. insyaAllah.. salam sayang teramat sayang.. KEGEMBIRAAN MADU LEBAH.. peace!!! * Pray 4 Gaza.. Pray 4 MH17.. Allahuakhbar!!!  #DoaKamiSentiasaMengirimuParaPejuangFisabilillah

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...