19 August 2006

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

25 June 2015

~Bubur Lambuk Pak Hassan~

Assalamualaikum.. happy Ramadhan ke8.. syukur alhamdulillah.. masih diberi kekuatan untuk meneruskan puasa meskipun kadang2 demam ni datang tak bagi hint pun.. siang nampak molek je.. elok.. siap bleh ketawa2.. tetiba.. sampai malam.. sejuk beku.. badan panas mcm baru keluar dari oven..  e2 yang En. Hubby sampai cuak dibuatnya.. kecut perut gak la dia.. klu dh badan panas mcm baru keluar dari oven kn.. ntahlah.. lately ni byk sgt dugaan.. dugaan dibulan Ramadhan agknya.. sakit kan untuk menghapus dosa-dosa kecil.. Ome redho kalau itu yang Allah berikan.. kadang-kadang sakit ni buat kita rasa lebih muhasabah diri kan.. terima kasih Allah.. atas nikmat yang Kau berikan padaku selama ini.. tiada nikmat yang lebih nikmat selain dari nikmatMu.. syukur syukur syukur.. 

Tapi kan.. bila ulcer menyerang di tekak.. nak makan apa pun jadi tak berselera.. so nak tak nak kena la cari bubur.. nasib la bubur memang fav food Ome.. tak kira sihat ke.. sakit ke.. mmg Ome suka makan bubur.. n alhamdulillah.. ade jugak yang prihatin ketika Ome bertanya-tanya mana la bubur lambuk yang ter 'best' di abad ini..  n yg bgsnya ade la dua tiga orang yang suggest.. and yang paling best my BFF masa poly dulu.. Fifi aka Feeza.. nak tolong belikan bubur lambuk Pak Hassan Kg Bharu.. sedap ke idak? ntah ler.. n hari ni jgk kebetulan ada kakak ofis ni pun bgtau ade orang jual bubur lambuk Pak Hassan.. xpasti bubur lambuk tu dibuat oleh orang yang sama atau tidak.. xkesah la.. janji bubur lambuk.. terima kasih both of u.. muahhh cikedd.. memang waktu2 gini Ome mencari makanan yang soft and senang telan.. kdg2 nk telan kurma pun rasa payah.. ulcer di tekak oii.. klu di mulut tu bleh di tahan2 lagi.. huhu..


Semoga ramadhan ini memberi seribu makna untuk kita semua.. kepada mereka-mereka yang suka cari pasal tu.. sudah-sudah la tu.. Ome ni jenis memaafkan orang.. sebab Ome tau kte masing-masing pernah buat silap.. nama pun manusia.. tapi janganlah jadikan e2 sebagai alasan untuk uols buat benda yang sama berulang-ulang.. kemon la.. apabila bercerita pada orang dan mengaibkan orang untuk kepentingan diri sendiri.. apakah maksudnya tu? cukuplah tu.. sempena bulan baik ni.. banyakkan beramal ye.. salam sayang teramat sayang.. KEGEMBIRAAN MADU LEBAH.. *Sekali buat, minta maaf.. 2x buat, minta maaf.. kalau 3x buat benda yang sama? perlu maaf lagi ke? canang dekat orang yang tak dikenali.. bercerita untuk dapatkan simpati? atau utk kepentingan diri? rasa bersalah atau nak larikan diri? ehhh.. klu bleh cili jari tu dh lama, Me cili jari tu tau.. eeeeeee..  lu pk la sendiri.. assalamualaikum.. #kbye




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...