19 August 2006

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

07 July 2015

~Durian Hunting~

Hollaaa.. Assalamualaikum.. woohhhaa! sekejap je dah masuk Ramadhan-20 kan.. sumpah! tak rasa langsung dan terbeban.. im gonna miss this Ramadhan.. ntah sempat atau tidak kte bertemu Ya Ramadhan untuk tahun hadapan.. but im blessed.. selama 29 tahun ni masih berkesempatan untuk sama-sama menjalani ibadah puasa ini.. syukur alhamdulillah.. persiapan raya? emmm.. tahun ni mungkin agak berbeza dengan tahun-tahun sebelum ni.. sesi jimat cermat perlu dilakukan.. nak2 dengan keadaan ekonomi Malaysia yang semakin tenat.. kejatuhan mata wang Ringgit Malaysia yang semakin terasa akhir-akhir ni.. Kalau Ome yang hidupnya sederhana pun bleh terasa.. apatah lagi mereka-mereka yang tidak berkemampuan diluar sana.. kemon Malaysia.. takkan sampai negara dah tergadai baru nak nampak kan.. so, it's time 4 us utk berusaha berjimat cermat slagi boleh.. bukan kedekut.. tapi jimat ye kengkawan.. jgn la sampai kedekut sangat.. tak baik kedekut2.. ok! 

Aamiin Ya Rob

Oemji.. tgk tajuk en3 kali ni pun dh bleh terbayang-bayang kn.. siapa peminat durian???? woohaaa! meh sep muntot dgn Ome meh... hahaha.. rasa mcm dh bertahun-tahun tak makan durian sebegini rupa.. lately ni tekak ni meminta-minta pulak.. klu dulu tak de la seteruk ni kot.. sampai sanggup g terjah kat SS19 PJ tu semata2 nak makan durian secara buffet katanya.. tak cukup dgn tu, hari tu tiga hari berturut2 dok melantak durian.. klu check kencing manis ni, slp hb suspek kencing manis kot.. huhu.. tp no worry.. Ome ni jenis hari2 nak je.. ehhh.. dh mcm lain pulak bunyinya.. haipp! bulan2 posa ni tak payah nak blue sgt eh.. maksud Ome klu hari2 makan pun takpe.. sebab Ome makan dalam kuantiti yang kecil.. dpt sebiji pun dh puas hati dah.. ade orang kn jenis skali hadap 4 biji pun belum tentu cukup kn.. tp Ome tak dela sampai hadap 4 biji oi.. kdg2 2 biji pun dh cukup puas.. yang penting apa??? doyan tu kena dengan tekak dan selera Ome.. nyum nyum.. 

nampak tak kenikmatannya kat situ? nampak?? wooahhhaa! #kbye

Masa sekarang ni klu ikutkan tak sesuai nak makan durian.. dengan cuaca panas.. puasa pulak sebab tak boleh kerap minum air.. tapi e2 yang pelik Ome tu.. bleh tahan pulak badan ni kan.. takde la rasa panas dalam ke apa padahal hari tu dok melantak doyan tu hari2.. cuma ade la hari tu prasan tekak sakit sebab ulcer.. hah! hat tu mmg rasa mcm nk korek2 je tekak ni.. nk makan nasi pun payah.. tp masa tu bukan kira.. tekak sakit2 pun g jgk cari durian.. degil!!! e2lah Omeanat.. huhu.. ingt nak hunting doyan ni lagi la.. tak tahan tekak ni dok meminta-meminta.. nak2 skrg ni tgh musim kan.. peniaga pun jual murah2 belaka.. klu hat mahal tu pun bleh la dpt rm15 sekilo.. yang tu mmg tok sah ckp la.. sampai la ni terngiang2 dalam pale otak ni.. trasa lagi betapa melting nya  rasa durian tu dalam mulut.. ooii posa oooii.. matilanakk... huhu..

ome tak kasut raya kte??? kte rasa mcm dalam cite fairy tales plak bila pakai kasut ni.. haha.. #kbye

im gonna hunting b4 raya.. woohhaaa!! makan sampai tak mo cari dah durian lepas setahun.. klu tak mesti rinduuuuuuuu.. duyan ni klu bukan musimnya mahalnya ya ampun.. tok sah ckp la kn.. sakit hati kte wak.. sementara tgh murah ni.. nk g hunting sampai btol2 puas hati.. puas tekak.. puas perut.. puasssssss (riak muka puas) puihhh! hahah..jom!!! salam sayang teramat sayang.. KEGEMBIRAAN MADU LEBAH.. peace! *Hati kata Ya.. Otak kata Jangan.. A Journey Of A Thousand Miles Begins With A Single Step Right?  in shaa Allah.. mungkin ini permulaan yang baik.. daebakkk!!! #kbye


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...